Cara Nak Buat Kuah Nasi Impit

Masih dalam kepenatan kerana tiba dari Kota Bharu pun sudah hampir pukul 230 pagi. Masak sampai daging empuk dan kuah pekat.


Resipi Kuah Kacang Simple Tapi Kesedapan Rasa Lemak Dan Bahan Kisarnya Cukup Marvelous

Semalam saya memasak kuah lodeh untuk berbuka puasa hari pertama saya berpuasa enam.

. Kalau nak tengok resepi Kuah Kacang Berdaging yang telah berpuluh tahun saya guna boleh klik di SINITapi hari ini saya guna resepi blogger popular Kak Jee yang merupakan resepi turun temurun keluarga beliau yang memang berniaga Satay Majid dan Satay Anika yang sangat famous satu ketika dulu. Cuma cara masakannya pula lebih kurang seperti lemang pulut iaitu dengan menggunakan buluh. 1 senduk nasi minak masak 1 cawan air.

Resepinya sangat simple jadi sesuailah dengan saya yang. Tapi dek dah lama nak makan lontong dengan kuah. Tutup pot sepanjang masak.

Boleh guna pressure cooker. Ayam ungkep ini kalau dimakan dengan nasi panas memang padu. Kalau guna pot biasa guna api perlahan.

1287 Followers 395 Following 27 Posts - See Instagram photos and videos from Abdou A. Kalau air kering tambah air. Set masa 25 minit.

Kalau ingin kacau kenalah buka penutupnya. Menu ini adalah makanan tradisi orang Perak dan dikatakan mempunyai rasa hampir sama dengan kuih bingka. Resepi yang telah saya gunakan sejak lebih 20 tahun yang lalu masih lagi the keeper recipe untuk kuah lodeh dimakan dengan nasi impit ganti lontong.

Maisarah Sidi Orang Perak. Gaul kesemua bahan dalam satu pot.


Resepi Kuah Kacang Pekat Viral Makan Bersama Nasi Impit Pasti Terangkat


Resepi Lengkap Nasi Impit Dan Kuah Kacang Sedap Mudah Dan Jimat Youtube


Kuah Kacang Aka Kuah Nasi Kapit Kelantan Yang Sangat Sedap Azie Kitchen


Resepi Kuah Kacang Pekat Viral Makan Bersama Nasi Impit Pasti Terangkat

No comments for "Cara Nak Buat Kuah Nasi Impit"